چالش کوموریِ کریم انصاری فرد (گزارش)

چالش کوموریِ کریم انصاری فرد (گزارش)

کریم انصاری فرد مهاجم ایرانی تیم المپیاکوس یونان برای حضور در ترکیب این تیم در فصل جدید مسابقات باشگاهی در اروپا  با یک چالش جدی به نام ال فاردو بن نابوهانه مواجه شده است.

به گزارش "ورزش سه"،  انصاری فرد در حالی در بازی المپیاکوس در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا برای تیمش به میدان نرفت که بن نابوهانه رقیب جدی او در این فصل از رقابتها توانست دو گل ارزشمند را در زمین پارتیزان بلگراد برای تیم یونانی به ثمر برساند. درخشش این مهاجم اهل کشور کومور و نقش کلیدی او در کسب این پیروزی باارزش خارج از خانه ، این دلواپسی را به وجود آورده که مهاجم ملی پوش کشورمان در سال منتهی به جام جهانی کمتر از قبل شانس حضور در ترکیب تیم باشگاهی را داشته باشد. 

درباره ال فاردو بن نابوهانه رقیب کریم انصاری فرد در خط حمله تیم المپیاکوس بد نیست بدانید که این بازیکن 28 ساله متولد کشور فرانسه است اما ملیتی کوموری دارد. کومور همان کشور کوچک افریقایی است که بنا به مسایل سیاسی برای ایرانیها اکنون کشوری شناخته شده به حساب می آید.  بن فوتبال حرفه ای را در سال 2008 و با حضور در تیم فرانسوی لوهاور آغاز کرد و بعد از دو فصل حضور در این تیم و در ده بازی تنها یک گل به ثمر رساند. او از سال 2013 و با پیوستن به تیم وریا پا به لیگ باشگاهی یونان گذاشت. او در دو فصل و در فاصله سالهای 2013 تا 2015 در 61 بازی برای تیمش 26 بار گلزنی کرد و خیلی زود مورد توجه باشگاههای بزرگ یونانی قرار گرفت. 

او در سال 2015 به تیم فوتبال المپیاکوس پیوست اما مصدومیت جدی او از ناحیه رباط صلیبی باعث شد تا  شش ماه دور از میادین باشد و سپس با یک قرارداد شش ماهه به تیم لوادیاکوس دیگر تیم یونانی منتقل شد. او در دوازده بازی برای تیم جدیدش به میدان رفت و دو بار هم موفق به گلزنی شد. بن نابوهانه در فصل 2016-2017 نیز با قرارداد قرضی به تیم پانانیوس پیوست. پانانیوس تیمی است که مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دو ملی پوش ایرانی نیز در حال حاضر در آن عضویت دارند ضمن آنکه کریم انصاری فرد نیز دو فصل 2015-2016 و 2016-2017 لباس پانانیوس را به تن داشت. نکته جالب این جا است که کریم انصاری فرد در فصل 2016-2017 در 14 بازی 5 گل برای تیمش به ثمر رساند اما بن نابوهانه مهاجم کوموری آن فصل پانانیوس در 34 بازی 9 بار برای این تیم گل زد. 

با این وصف ال فاردو بن نابوهانه با 800هزار دلار در فصل جدید به المپیاکوس آمد تا رقابت او و کریم انصاری فرد تبدیل به یک چالش جدی و جذاب شود. با توجه به سطح فنی، تعداد گل های زده در فصل های اخیر و سن سال دوبازیکن به نظر می رسد کریم انصاری فرد و بن نابوهانه رقابتی دشوار را برای حضور در ترکیب اصلی تیم المپیاکوس در فصل جدید رقابت های باشگاهی داشته باشند. 

نکته امیدوار کننده درباره کریم انصاری فرد این است که او یک مهاجم تمام کننده تخصصی است و بن نابوهانه یک بال راست است که توانایی بازی به عنوان مهاجم را دارد. هرچند گلزنی بن نابوهانه در دیدار حساس المپیاکوس در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا بیانگر این است که کریم انصاری فرد برای حضور در ترکیب المپیاکوس کارسختی پیش رو دارد.